هارد دیسک یا همان حافظه دستگاه آیسی در موبایل هست که اطلاعات در آن ذخیره میشد حتی سیستم عامل گوشی سامسونگ شما بر روی هارد قرار دارد 
زمانی که شما از گوشی سامسونگ خود ترافیک بیشتری میکشید یا بازی سنگینی را اجرا میکنید هارد موبایل سامسونگ شما در حال فرسوده شدن هست
هارد گوشی سامسونگ همیشه در حال ارتباط با  cpu هست و بیشترین ترافیک در آیسیها برای آیسی هارد هست
تیم موبایل سرویس با استفاده از آخرین تکنوکژی و دستگاه ها هارد دستگاه سامسونگ شما را در کمترین زمان تعمیر میکند
گوشی های موبایل سری ۲۰۱۵ در حال حاضر بیشترین درصد خرابی را به خود اختصاص داده
یکی از علائم خرابی هارد خاموشی گوشی سامسونگ،هنگ روی لگو، ریست پی درپی ،کاهش حافظه دستگاه و فلش کامل نشدن دستگاه میباشد که در حل مدل بسته به cpu دستگاه علائم متفاوت هست
در حال حاضر سری جدید گوشی های سامسونگ هم به این مشکل دچار شدند

دلایل سوختن هارد گوشی سامسونگ چیست؟

هارد گوشی (emmc) چیست؟

emmc کوتاه شده ی عبارت Multi Media Card،نوعی حافظه ی داخلیست که روی برد دستگاه هایی چون لپ تاپ،تبلت ها و گوشی های هوشمند نصب میشود و وظیفه ی ذخیره ‌سازی انواع اطلاعات در فرمت‌ های مختلف بر روی گوشی را بر عهده دارد و بعد از CPU مهم ترین آی سی موبایل میباشد.

به طور کلی مسائل مربوط به ذخیره کردن اطلاعات،بوت کردن گوشی و راه اندازی آن به emmc خلاصه می شود.به خاطر همین اهمیت بالاست که خرابی یا سوختن آن روی عملکرد گوشی شما تاثیر بسیار جدی می گذارد،خرابی این قطعه یکی از دلایل اصلی خاموشی موبایل یا بالا نیامدن سیستم عامل آن است.پس وقتی درمورد سوختن گوشی صحبت میکنیم منظور از کار افتادن این قطعه روی برد گوشیست و شدت آسیب وارد شده به آن است که تعیین میکند هارد شما فقط نیاز به تعمیر دارد یا باید عوض شود.

توجه:اگر هارد قابل تعمیر نباشد تمامی اطلاعات ذخیره شده بر روی گوشی از بین میرود.

در ادامه به بررسی دلایل خرابی یا سوختن هارد گوشی موبایل می پردازیم.

به چه هاردی، هارد سوخته میگویند؟

به هارد گوشی ای که از نظر الکترونیکی آسیب دیده باشد هارد آسیب دیده یا هارد سوخته می گویند.آسیب هایی که نوسانات برق می تواند به هارد گوشی وارد کند می تواند به آی سی کنترل و یا  برد گوشی یا هر دو آسیب  برساند.بعضی اوقات هارد گوشی قابل تعمیر است اما در مواردی هم هارد قابلیت تعمیر را ندارد و باید  ان را تعویض کرد. در رابطه با هارد سوخته ای که قابلیت تعمیر را ندارد باید بدانید که اطلاعات روی آن قابل بازیابی نمی باشد.


دلیل سوختن و خرابی هارد گوشی چیست؟

سوختن هارد گوشی به عوامل مختلفی بستگی دارد و بررسی تخصصی آن کار هر کسی نیست و نیاز به متخصص دارد اما به طور کلی دلایل زیر در میان اکثر تلفن های همراه مشترک است.

1⇐ شایع ترین دلیل سوختن هارد در اکثر گوشی ها،بازی های گرافیکی و سنگین است که به هارد آسیب وارد میکند،بنابراین حدالامکان سعی کنید از اجرای بازی های سنگین و گرافیکی روی گوشی موبایل خود خودداری کنید.

2⇐ به هیچ وجه هنگامی که گوشی در حال شارژ است آن را خاموش یا ریست نکنید.

3⇐ یکی دیگر از دلایل شایع سوختن هارد،ضربه خوردن و یا نفوذ آب به داخل گوشی می باشد.زمانی که گوشی شما ضربه میخورد و یا داخل آب می افتد ممکن است مدتی کار کرده و یک دفعه خاموش شود این یعنی هارد گوشی شما به طور حتم سوخته و نیاز به تعویض دارد.

4⇐دلیل چهارم استفاده کردن از شارژر های بی کیفیت و غیراستاندارد است،چون تمامی گوشی های موبایل برای شارژ شدن از آمپر خاصی استفاده می کنند که مختص همان گوشی می باشد.شدیدا توصیه می شود برای شارژ کردن باتری خود فقط از شارژر اصلی و اورجینال گوشی استفاده کنید و بدانید که استفاده از شارژر نامرغوب به آی سی هارد و آی سی تغذیه گوشی شما آسیب وارد کرده و باعث سوختن آن می شود.

5⇐ مورد بعدی اینکه به هیچ وجه زمانی که باتری گوشی شما زیر 20 درصد شارژ دارد اقدام به ریست فکتوری آن نکنید،چون در این حالت عملکرد گوشی به ولتاژ بیشتری نیاز دارد و ریست فکتوری کردن آن باعث میشود ولتاژ مناسب به هارد گوشی نرسد و در عملکرد آن اختلال ایجاد شود.

پس همیشه توجه داشته باشید که برای انجام ریست فکتوری شارژ گوشی شما بالای 70 درصد باشد.

به چه هاردی، هارد سوخته میگویند؟

به هارد گوشی ای که از لحاظ الکترونیکی آسیب دیده باشد هارد سوخته و یا هارد آسیب دیده می گویند.آسیب هایی که نوسان برق می تواند به هارد گوشی وارد کند این است که به برد و یا آی سی کنترل یا هر دو آسیب می رساند. گاهی اوقات هارد گوشی قابل تعمیر می باشد اما در مواردی نیز هارد قابلیت تعمیر را ندارد و باید اقدام به تعویض هارد موبایل کرد. درباره هارد سوخته ای که قابلیت تعمیر ندارد، اطلاعات نوشته شده بر روی، هارد دیگر قابل بازیابی نمی باشد.

 

مزایای تعویض هارد گوشی سامسونگ چیست؟

تشخیص درست مشکل هارد گوشی موبایل برای دارنده‌ی آن منافع متفاوتی دارد. بدون شک تعویض هارد گوشی نسبت به تعمیر هزینه‌ی بیشتری دارد. بنابراین اگر به محض آگاهی از مشکل،  به یک متخصص با تجربه در زمینه‌ی تعمیرات تخصصی موبایل مراجعه کنید ممکن است بتواند جلوی زیان بیشتر را بگیرد و با دقت نسبت به تعمیر هارد گوشی خود اقدام کند. در غیر اینصورت تنها راه حل تعویض هارد گوشی است. شناسایی گوشی خاموش با هارد خراب هنگام اتصال به کامپیوتر از دیگر راه‌های تشخیص خرابی هاردگوشی است که می‌تواند شما را در تشخیص اولیه صحیح کمک کند.

تعمیرات موبایل سامسونگ
تعمیرات موبایل سامسونگ

علائم  خرابی هارد گوشی سامسونگ

امتیاز خود را وارد نمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *